Mesterbrev - I trygge hender

Mesterbrevnemnda har ansvaret for mesterbrevordningen i Norge, og kvalifiserer mestere som har formell høyere yrkesfaglig utdanning. Vi i Hekt har laget kampanjen «I trygge hender» for Mesterbrevnemnda, der vi har stått for konseptutvikling og kreativ produksjon. Det har blitt en nasjonal kampanje med et bredt spekter av uttak; filmproduksjon til TV og digitalt bruk, radioreklame og sosiale medier.

Kampanjen «I trygge hender» har som mål å appellere til nordmenn flest, samtidig som den bygger stolthet blant mesterne selv, ved å fremheve fordelene av å velge tjenester fra kvalifiserte mestere, og synliggjøre deres bidrag til samfunnet.

– Vi tror det er god timing med dagens fokus på automatisering og kunstig intelligens å vise hvor viktig ekte mennesker og dyktig håndverk er. Alle uttakene i kampanjen har handlet om å bli kjent med ekte mestere, som gjennom sitt håndverk og erfaring viser den kvaliteten man får ved å nettopp bruke en mester, sier Morten Lervaag Jacobsen, kreativ leder i Hekt.

En sentral del av kampanjen er en hovedfilm som gjennom godt filmatisk håndverk viser kvaliteten som ligger i hendene på en kontrastfull bredde av mestere. Mesterhåndverk kan være å sy en tradisjonsrik bunad, eller å lakkere en Audi RS8.

Reklamefilmen

Portrettfilmene